Espai de diàleg multifamiliar
Creació d'un "Espai de Diàleg Multifamiliar"
Aquesta activitat consisteix i esta pensada per a crear un espai de diàleg on les persones a partir dels setze anys, vinculades al municipi, amb o sense les seves famílies (de manera opcional), puguin trobar-se quinzenalment per conversar i reflexionar sobre les diferents qüestions relacionades amb els reptes i les dificultats que s'afronten al llarg del cicle vital. Aquestes qüestions tenen a veure amb la complexitat de les relacions humanes, la importància del context en què es desenvolupen i la complexitat de la comunicació inter generacional.
Els participants podran compartir dubtes, inquietuds o dificultats vers la criança dels fills i filles o dels nets i netes, la relació entre germans i germanes, els possibles conflictes a l'hora de posar límits en l'adolescència, la relació amb progenitors o altres familiars quan arribem a una edat avançada, l'ús de les noves tecnologies i les xarxes socials, qüestions escolars, dificultats o preocupacions relacionades amb un diagnòstic, el procés d’embaràs, el procés de jubilació, el procés de dol per la mort d’un ésser estimat o qualsevol aspecte relacional o emocional que les persones participants vulguin compartir.
Totes les experiències es podran compartir i donaran lloc a un diàleg emocional i reflexiu que promogui la connexió emocional, l'aprenentatge i la construcció de vincles de confiança. Les dificultats que emergeixen en un context relacional i troben en aquest mateix espai l'oportunitat de ser superades; en això consisteix l'aprenentatge social. La comunitat ofereix a les persones que en formen part un lloc on ser escoltades, validades i valorades, on poder desenvolupar la seva autonomia personal sense deixar de formar part d'un grup social que coopera, construeix i creix juntament amb les seves famílies i amb els seus veïns i veïnes.
L’espai estarà conduït per un professional com Iván Arranz García Psicòleg PGS, Psicoterapeuta Familiar per la FEATF, Director del Centre de Teràpia Familiar de Barcelona CTFB, i psicòleg a la Llar Residèncial "Las Palmeras"
La seva missió és la de donar veu a les persones que desitgin participar i promoure el diàleg emocional i la reflexió. No obstant això, seran les persones participants qui oferiran diferents mirades i compartiran eines relacionals i estils d’afrontament que serviran de mirall entre elles. Per tant, serà el mateix grup qui oferirà els recursos per superar els conflictes i promoure el benestar de les persones i famílies participants.
Fent comunitat, fem poble i construïm vincles a través dels quals es desenvolupa el nostre benestar personal i familiar.
Us animeu??